تست و بررسی رنو کپچر

خودروی رنو کپچر یک کراس اور شهری کوچک و کم مصرف است که در ایران توسط شرکت ایرانخودرو وارد و عرضه شد و البته نمونه های غیر از ایران خودرویی هم زیاد وارد شدند. رنو کپچر در کشور ما با پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری و جعبه‌دنده‌ی خودکار عرضه می‌شود. پیشرانه‌ی یادشده از چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است و از توربوشارژر نیز بهره می‌برد، ضمن آنکه عملکرد سوپاپ‌های آن توسط سیستم VVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شود.
این پیشرانه قادر است حداکثر توان ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر، به‌ترتیب در دورهای موتور ۴۹۰۰ و ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر سرعت رنو کپچر ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت و مدت‌زمان مورد نیاز برای رسیدن آن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۰.۹ ثانیه است. میزان مصرف سوخت رنو کپچر را در حالت ترکیبی، ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.
کپچر از همان پلتفرمی استفاده می‌کند که پیش از این در خودروهای نیسان جوک و رنو کلیو به‌ کار گرفته شده بود. این خودرو با طول۴۱۲۲ میلی‌متری خود، اندکی از هاچبک کلیو با طول۳۹۸۶ میلی‌متر طویل‌تر؛ اما به‌ میزان اندکی از نیسان جوک ۴۱۳۵ میلی‌متری کوتاه‌تر است.
از معایب بزرگ این خودرو، ضعف عملکرد موتور با بنزین بی کیفیت ایران و استهلاک سریع آن ،امکانات رفاهی و آپشن های کم و ارزش خرید پایین نسبت به مبلغ پرداختی در ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *