تست و بررسی بورگوارد BX7

خودروسازی بورگوارد به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندهای این صنعت در دنیا شناخته می‌شود. هر چند بیش از ۵۵ سال از آخرین محصول بورگوارد ساخت آلمان می‌گذرد، علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک با نام و تولیدات آن آشنا هستند. کارل فردریش وینهلم بورگوارد، در سال ۱۹۰۵ شرکت خودروسازی تازه‌ای با همکاری گروه هانسا بنیان نهاد. اولین محصول بورگوارد در حدود سال‌های ۱۹۲۵ عرضه شد؛ اما تولیدات این شرکت در سال‌های بعد آنچنان به موفقیت و محبوبیت رسید که ثروت مؤسس خود را چند برابر کرد. از سال ۱۹۲۹، کارل بورگوارد توانست شرکت هانسا را به زیرمجموعه‌ای از گروه صنعتی بورگوارد تبدیل کند و مالک یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان آلمان در آن زمان شود. سال‌های طلایی بورگوارد به دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ خلاصه می‌شود و با خودروهای هانسا ۱۵۰۰، هانسا ۲۴۰۰ و ایزابلا دارای شهرت است.
در سال ۲۰۰۸، نوه‌ی مؤسس بورگوارد اقدام به بازگشایی شرکت کرد. مدتی بعد، دفتر مرکزی و بخش طراحی در اشتوتگارت آلمان، افتتاح شد و مورد توجه گروه خودروسازی BAIC چین (مالک برند فوتون) قرار گرفت. بورگوارد از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۷ تولیداتی نداشته؛ اما به لطف تزریق سرمایه‌ی فوتون، با ۲ مدل کراس‌اور به بازار جهانی بازگشته است. خودروهای بورگوارد شامل BX5 و BX7 در چین تولید می‌شوند؛ اما مهندسی و طراحی‌شده‌ی آلمان هستند. این برند، در حال کار روی پروژه‌ی BXi7 است تا یک کراس‌اور با پیشرانه‌ی تمام برقی عرضه کند. فعلا، BX7 به‌عنوان محصول اصلی و پرچم‌دار بورگوارد شناخته می‌شود.
بورگوارد BX7 دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربوشارژ به قدرت ۲۲۱ اسب‌بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر هستند. نهایت قدرت خودرو در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌شود. جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته با امکان تعویض دنده‌ی دستی هم در تمامی مدل‌ها ثابت است. وزن خالص بورگوارد BX7 در مدل‌های مختلف، ۱۷۴۰ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم است و با این شرایط، در زمانی حدود ۸ تا ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در تست‌های انجام‌شده، نهایت سرعت بورگوارد BX7 حدود ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف بنزین، ۸.۵ تا ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده است. نمونه‌ی وارداتی این خودرو، دارای سیستم دو دیفرانسیل هوشمند خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *