تست و بررسی بورگوارد BX5

BX5 دومین محصول شرکت از بورگوارد است که اولین بار در سال 2016 میلادی، از آن رونمایی و مونتاژ این محصول از سال 2018 در چین آغاز شده‌است. بورگوارد BX5 از برادرش یعنی بورگوارد BX7 کوچک‌تر است و علاوه بر آن قیمت کمتری نیز دارد.یکی از اصلی‌ترین مزایای بورگوارد BX5 یعنی طراحی زیبای آن آغاز می‌کنیم. شرکت آلمانی بورگوارد با وجود سابقه‌ درخشانش سعی کرده است تا از به‌کارگیری رویه‌های نوآورانه در طراحی محصولاتش اجتناب کند و فرمول‌های موفق خودروسازان آلمان را ادامه دهد. درنتیجه ظاهر بورگوارد BX5 شبیه به محصولات مرسوم آلمانی نظیر شاسی‌بلندهای آئودی شده‌است و از این نظر با خودرویی چشم‌نواز روبرو هستیم.
شرکت بورگوارد برای BX5 موتوری توربوشارژ در نظر گرفته است که 1.8 لیتر حجم داشته و اعداد خروجی آن به ترتیب 190 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور هستند. این راندمان فوق‌العاده بورگوارد BX5 را از اغلب رقبای چینی و کره‌ای جدا کرده و آن را در حد خودروهای فرانسوی و ژاپنی لوکس نظیر DS6 و لکسوس NX 200T بالا می‌کشد.
گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن نیز وظایف خود را به‌خوبی انجام داده و مانع از گاز خوردن اضافه خودرو می‌شود که این مورد نیز به سهم خود از مزایای بورگوارد BX5 محسوب می‌شود. تجربه رانندگی بورگوارد BX5 به‌طورکلی لذت‌بخش است و با اکثر خودروهای این رده تفاوت نسبی دارد.
با وجود اینکه برند بورگوارد با حمایت چینی‌ها حیات یافته و محصولات آن نیز در چین مونتاژ می‌شود، بورگوارد BX5 به‌هیچ‌ عنوان شبیه به دیگر خودروهای چینی نیست و هماهنگی فوق‌العاده موتور و گیربکس می‌تواند موجبات رضایت مالکین را فراهم کند. سیستم تعلیق خودرو نیز عملکرد مناسبی دارد و حاصل آن سواری نرم بورگوارد BX5 است که آن را هم‌سطح خودروهایی همچون سانگ‌یانگ کوراندو یا نیسان جوک قرار می‌دهد.
بورگوارد BX5 با تکیه‌بر پیشرانه قدرتمند خود و هماهنگی میان موتور و گیربکس، شتاب‌گیری خوبی دارد و طی زمانی حدود 9.5 ثانیه از حال سکون به‌ سرعت صد کیلومتر برساعت دست خواهد یافت که موجب می‌شود، بتوانیم آن را خودرویی سریع‌ قلمداد کنیم.
بورگوارد BX5 سعی دارد خود را خودرویی آلمانی جلوه دهد؛ به همین دلیل باید انتظار مشاهده پیچیدگی‌های فنی خودروهای آلمانی نظیر فولکس واگن و بی ام و را نیز در آن داشته باشیم که جزو معایب بورگوارد BX5 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *