تست و بررسی سوناتا LF

هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط کره‌ای است که نسل اول آن در سال 1985 معرفی و روانه بازار شد و تا به امروز 7 نسل از آن در بازار حضور پیدا کرده است. آخرین نسل از این خودرو در سال 2015 معرفی شد و با نام سوناتا LF راه به بازار پیدا کرد.
البته این مدل در سال 2017 یک فیس لیفت را تجربه کرد و در نسخه جدید به بازار عرضه شد. اما ما قصد داریم درباره مدل 2015 سوناتا صحبت کنیم. این خودرو کره‌ای در مقایسه با نسل قبل یعنی سوناتا YF تغییرات زیادی را تجربه کرد و از نظر ظاهری و فنی بهتر از برادر بزرگ خود شد. سوناتا در نسل قبلی هم خودرو زیبایی بود و هیوندای تبحر خود را در زمینه طراحی محصولات با عرضه نسل جدید هم به رخ کشید.
سوناتا LF در بازار ایران با یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر عرضه می‌شود که قادر است 178 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور تولید کند که آن را به کمک یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد
سوناتا 2015 در داخل کابین هم عملکرد خوبی دارد و به ویژه راننده، احساس خوشایندی از سوار شدن خواهد داشت. بر روی داشبورد و کنسول وسط کلیدهای فراوانی دیده می‌شود و کیفیت متریال به کار رفته در کابین در حد متوسطی است. هیوندای در نسخه فول آپشن ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی زیادی را برای سوناتا در نظر گرفته که از جمله آنها گرمکن 5 صندلی است و باید گفت این صندلی‌ها احساس راحتی دارند.
از جمله تجهیزات رفاهی و آپشن‌های به کار رفته در سوناتا LF می‌توانیم به 10 ایربگ، سیستم‌های تشخیص نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، روشن شدن چراغ‌های جلو در جهت چرخش خودرو به صورت اتوماتیک، سه حالت رانندگی اسپرت، اکو و نرمال، آینه وسط الکتروکرومیک، 5 گرمکن صندلی و 2 سردکن صندلی، سانروف پانوراما، دوربین دید عقب، دیلایت، تهویه مطبوع برای سرنشینان جلو و عقب، کروز کنترل، نمایشگر 5 اینچی و شیفتر تعویض دنده پشت فرمان اشاره کنیم.
هیوندای سوناتا 2015-2017 در حال حاضر در نسخه‌های دست دوم در بازار قابل خریداری است. از رقبای این سدان در بازار، می‌توانیم تویوتا کمری، هوندا آکورد، کیا اپتیما، رنو تلیسمان و پژو 508 را نام ببریم.
هیوندای سوناتا LF باتوجه به کیفیت سورای و کیفیت ساخت بالا، ارزش خرید بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *